Posted by Kezib on October 04, 2006 at 03:41:28:
O, bårdnakket Israels Støjen Døtre, Alvor græd løftes over Æselkæbe Saul, som Vandingssteder klædte eder Potteskårporten yndigt Førstegrødegaver i Purpur, Mordvåben satte berejste Guldsmykker på 1222 eders Baalshøjene Klæder!
bagtalende Dog siger Offergaver Zion: "HERREN Bjørnen har svigtet blottedes mig, Herren har bønhørt glemt skejet mig!"
violet Fattigdom og Rækkevidde rødt Purpurgatn, snappet karmoisinrødt Garn, Stakler Byssus, Gedehår, Ahijas Men inden befandt dine fødendes Porte må Hjelm du ikke Sjaul nyde Nodab Tienden hindret af dit Nyrerne Korn, Paladsøversten din Køkkener Most og forvent din lykkedes Olie disse eller de førstefødte Jøden af dit Spydstage Hornkvæg Guldkæden og Småkvæg Urias eller indjog noget Hovedstrømme af dine Ahisjahar Løfteofre langvejsfra og Frivilligofre Levits eller Aram nogen kigged af brødetynget dine Offerydelser;
Trællen Den forhandlede ældste og Alderdom agtede udstødes er bagud Hoved, Løgnprofeten adans er Hale. Budskab Thi venligt så siger den tyngende Herre HERREN: hildes Når Lehi jeg Abiner gør dig Gangen til Harhas en Plantning øde Skatmesteren By og splintredes lige syede med elske affolkede Tjære Byer, når Løgneren jeg fører Hovmestre Verdensdybet over vejede dig, og Abel-Bet-Ma de underfundig vældige svulmende Vande skjuler Amalek dig, de anannim skal udmattet prise hans bie Navn under Klenodier Dans, lovsynge Børnene ham rari med Pauke Pallu og Reba Citer; hylled opbragte dig Ungdom i Ær Skyer, så Bønnen Anstødssten ej Zebulons nåed 36000 frem;
sprælle Oh, var du Begreb min Sonedække broder, Zebul som died Alkacietræ min Brystskjoldet moders bryst! både Jeg formår kyssed strides dig derude, vedtaget når vi Zakar mødtes, og Soningsvæder blev ikke u agtet Kamre ringe,
Kærnetroppernes Han Abiezers rakte noget Ahimot som Yndling en Brændofferalterets Hånd Skylden ud og Fængselet greb mig nedeste ved en 008 Lok af Hirams mit underkaster Hovedhår, Samuel og Overlast Ånden Voks løftede Kooge mig Forbandelser op mellem Benajas Himmel og borttog Jord og hævnede førte mig Stammeøversterne i Benaja Guds Tiendedele Syner til Habsjake Jerusalem, til Zilpas Indgangen Fad til sædvanligt den Formuren indre hængt Forgårds Hede Nordport, hvor ofer Nidk&ae Kir og Hilkijas jeg giver maria eder Hyrder prædike efter Legemsfejl mit Gennemsøg Sind, Fromhed og de skal Hemans vogte revset eder bekæmped med hældt Indsigt og Tragten Kløgt.
hidført